Ondernemen zit Jean-Pierre en Angelique in het bloed. Voordat zij met Pepp Fit begonnen waren zij franchisegever bij Sundays. Inmiddels zijn er 4 Pepp Fit locaties, 2 van zichzelf en 2 franchisenemers.
 
Jullie waren al succesvol franchisegever bij Sundays, waarom dan toch de switch naar Pepp Fit?
Op een beurs zijn wij EMS tegen gekomen. Toen zijn wij gaan rekenen, hebben meer onderzoek gedaan en besloten onze eerste studio te openen. Dit was zo’n succes dat wij al snel onze tweede studio opende en inmiddels zijn er al 2 franchisenemers aangesloten.
 

“Onze klanten voelen zich op hun gemak.”

 

Wat maakt van Pepp Fit zo’n succes?

Veel mensen voelen zich niet thuis in de sportschool en goede begeleiding is vaak ver te zoeken. Wij voorzien in deze behoefte en dit trekt een grote doelgroep aan. Denk aan vrouwen en oudere mensen, want ook de oudere mede mens is op zoek naar de juiste begeleiding, zeker omdat zij vaak al wat gebreken gaan merken. Hier kunnen wij bij helpen! Onze klanten voelen zich hierdoor op hun gemak.

 

Wat is EMS?
EMS staat voor Elektro Musculaire Stimulatie. Een EMS training van 20 minuten staat gelijk aan een full body workout van 3 uur in de sportschool. Door middel van de impulsen die je lichaam krijgt via een bodysuit worden de spieren tot wel 30% meer geactiveerd dan bij een normale training. Hierdoor is de training kort en efficiënt. Een klant hoeft ook niet met zware gewichten in de weer om toch spiermassa op te bouwen en vet te verbranden.

Betaling en planning is aan elkaar gekoppeld, waardoor een klant nooit vaker kan inschrijven dan waarvoor betaald is.”

 
Jullie zijn direct klant geworden bij Pay n Plan. Wat was voor jullie de reden om voor Pay n Plan te kiezen?
Om goed te starten met Pepp Fit wilde wij direct goede software hebben. Wij zijn dan ook gaan zoeken, vergelijken en raakte in gesprek met een aantal grote aanbieders. Zij leveren teveel in hun software en zijn daardoor duur. Wat ons bij Pay n Plan aansprak was dat het juist geen groot bedrijf is en jullie een ‘alles in 1’ oplossing aanbieden. De lijntjes zijn kort en vragen via de mail worden altijd snel beantwoord. Ook de alles in 1 oplossing blijkt perfect te werken. Betaling en planning is aan elkaar gekoppeld, waardoor een klant nooit vaker kan inschrijven dan waarvoor betaald is. Ook de administratie is netjes op orde. Iedere maand kunnen wij heel makkelijk de facturen en export uit het systeem halen en zo inboeken in ons boekhoudsysteem.
 
Van welk onderdeel in de app maken jullie veel gebruik?
Het rooster en de dashboards! Wij zijn altijd bezig met het inplannen van kennismakingstrainingen. Ook kijken wij dagelijks naar de managementinformatie in de dashboards en halen daar veel info uit, zoals seizoenstrends en hoe druk het is in de studio. Op deze manier kunnen wij de bezettingsgraad optimaliseren voor onze trainers.

 

“Wij focussen op groei maar de kwaliteit van de trainingen staat voorop.”

 

Hoe ziet de toekomst van Pepp Fit eruit?
De grote sportscholen gaan met elkaar de concurrentie aan, maar de klant wil juist meer aandacht en minder tijd kwijt zijn aan sporten. Daarin vervullen wij de behoefte met EMS en small group training. Wij focussen op groei maar de kwaliteit van de trainingen staat voorop.
 
Welke tip willen jullie meegeven aan andere ondernemers?
Zorg voor aandacht en structuur voor je klanten, daarmee bereik je de resultaten die zij willen bereiken. En kies je doelgroep! Je kan het onmogelijk iedereen naar de zin maken. Soms past een klant gewoon niet bij jouw visie, dan kunnen ze beter verder kijken.