Je onbeperkt abonnement is het duurste abonnement, daar wil je er veel van verkopen. Want hoe meer klanten het duurste abonnement kopen, hoe meer jij verdient! Maar schijn bedriegt. Onbeperkt abonnementen kosten je namelijk geld, in 4 voorbeelden leggen wij je uit waarom.

 

1. Je lessen zitten vol en je gaat uitbreiden met je lessen. Tof! Maar wie zie je in die lessen? Je huidige klanten met het onbeperkt abonnement. Je geeft dus meer les voor dezelfde omzet.

2. Je werkt het maximaal aantal uren. Je lessen zitten vol en de wachtlijst wordt volop gebruikt. Helaas gebeurt het steeds dat de klanten met een rittenkaart of max. per week abonnement op de wachtlijst blijven hangen. Je klanten worden ontevreden en klagen. Sommige zeggen zelfs op. Je blijft dus dezelfde uren werken, maar je omzet gaat achteruit.

 

3. Je geeft meerdere lessen achter elkaar. Je klanten hebben een drukke baan of gezin en weten nog niet welke les ze kunnen halen en schrijven zich voor 3 lessen achter elkaar in. Andere klanten zien dat de les vol is en schrijven zich in op de wachtlijst. Op het laatste moment schrijf je klant zich uit bij 2 lessen en een klant van de wachtlijst wordt 5 minuten voor de start van de les ingeschreven. Deze klant moet nog omkleden en heeft 10 minuten reistijd en zal dus niet op tijd zijn voor de les. Deze klant schrijft zich ook uit en zo wordt de volgende ingeschreven. Uiteindelijk zal een klant je achteraf via whatsapp vragen of je de klant kan uitschrijven en de ritten terug boeken. Wanneer ze 5 minuten voor tijd wordt ingeschreven red ze dat natuurlijk niet. Één of meerdere plekken waren dus onbezet, maar er stonden nog wel klanten op de wachtlijst.

4. Je kunt instellen dat er bij uitschrijven in bijvoorbeeld het laatste uur wel betaald moet worden. Klanten met een rittenkaart zijn dus een rit kwijt bij laat uitschrijven en denken hier bewust over na. Voor klanten met een onbeperkt abonnement maakt het niets uit, ze hebben toch een onbeperkt abonnement.

Wil je toch met onbeperkt abonnementen werken? Dan hebben wij de tips om het voor jou rendabel te houden.

  • Zet het maximaal aantal keer trainen op 7 keer per week.
  • Verkoop dit abonnement alleen aan klanten die bijvoorbeeld ook PT volgen of op hoog niveau sporten.
  • In de blog ‘Zo! Bereken jij je prijzen‘ leg ik uit hoe je de prijzen voor jouw producten kunt berekenen. Pas dit ook toe op je onbeperkt abonnementen. Natuurlijk mogen ze per les minder betalen, maar hou hier ook een minimum aan per les. Voor een onbeperkt abonnement mogen je klanten dus best in de buidel tasten.